FAQ – nejčastěji kladené otázky
Máte dotaz? Možná už jsme na podobný odpovídali. Projděte si informace, které naše zákazníky zajímají nejvíce.
1. Objednávky a platby
Jak mohu platit?
- Online platební kartou, převodem ve svém internetovém bankovnictví, dobírkou při převzetí, hotově i kartou ve výdejním skladu OPTYSU.
- Jako firma či školské zařízení registrované včetně IČ je možné platit také na fakturu se splatností.
- Čtěte více o možnostech platby.
Potřebuji nakoupit na fakturu na firmu. Jak to udělat?
- Pokud nejste registrovaný zákazník, stačí si vytvořit registraci s IČ. Jednoduše zaškrtněte políčko vpravo Chci registrovat společnost a doplňte své údaje.
- Pokud jste registrovaný zákazník, ale pouze jako soukromá osoba, stačí při dokončení objednávky zaškrtnout políčko Nakupuji na firmu jako společnosti či živnostník a vyplnit IČ a DIČ.
- Důležité info: V momentě, kdy se zaregistrujete a nakoupíte na IČ, tak se v našem účetním systému automaticky založí i firma. Vrátit se zpět z firemního účtu na soukromý je ale nemožné. V tomto případě musíte znovu založit nový soukromý účet. Výhodou nákupu na firmu je, že při odběru zboží za více než 20 000 Kč ročně vám nastavíme speciální cenovou hladinu = rabat.
- Pokud jste registrovaný jako společnost, automaticky nakupujete na IČ. Vše je v objednávce již předvyplněno.
Co znamená zvláštní režim prodeje?
Jedná se o prodej zboží, k němuž musíte mít oprávnění ze zákona. U nás jej zastupují tiskopisy vysvědčení, které mohou nakupovat pouze registrované školy s licencí/oprávněním od MŠMT. Tu ověříme a následně můžete nakupovat vysvědčení se zvláštním režimem prodeje.
Co je náhradní plnění a jak ho uplatnit?
Náhradní plnění = jedna ze třech zákonných možností splnění povinného podílu. Spočívá v odebrání služeb, zboží či zadání zakázek firmám zaměstnávajících přes 50 % osob zdravotně postižených (OZP) fungujících jako dodavatelé náhradního plnění. Konečná faktura vám přijde od našeho smluvního partnera firmy PAPÍRTISK s.r.o. (IČ: 26831350), která OZP zaměstnává. Faktura je pak navýšena o 7 %, což představuje zákonný příspěvek.
Je možné změnit nebo zrušit objednávku po dokončení?
Po odeslání je možné objednávku upravit či stornovat přes zákaznickou linku.
Učinil/a jsem objednávku, ale zapomněl/a jsem přidat produkt/y. Co dělat?
Učiňte další objednávku. Pokud je místo doručení stejné, zavolejte následně na zákaznickou linku. Její pracovník vaše objednávky sloučí.
Kdy dostanu peníze za stornovanou objednávku, kterou jsem už zaplatil/a?
Pokud jste již objednávku uhradili, ale následně ji stornovali, obdržíte peníze co nejdříve. Nejpozději pak v zákonné lhůtě 30 dní.
2. Doprava a dodání
Kolik stojí doprava?
- V expedičním skladu v Dolních Životicích si lze nákup vyzvednout zdarma.
- Pokud si zboží chcete nechat doručit, můžete tak učinit již od 69 Kč.
- Při nákupu nad 1 500 Kč získáte navíc dopravu zdarma.
- Čtěte více o možnostech dopravy.
Doručujete i na Slovensko?
Zboží na Slovensko doručujeme jen plátcům DPH po předchozí registraci (včetně DIČ) na e-shopu. Objednávku následně doveze přepravní firma s nejvýhodnějšími cenami pro dané doručovací místo.
Kdy mi přijde zboží?
- Pokud je zboží skladem, expedujeme obvykle ten den. Rychlost pak závisí na zvoleném dopravci. Obvykle můžete nákup očekávat za 2–3 pracovní dny.
- Pokud se zboží nachází v externím skladu, případně se vyrábí na zakázku, tak je také označené příslušnou délkou doručení – např. dodání za 5 či 10 dní.
3. Vrácení zboží a reklamace
Do kdy mohu zboží vrátit?
Na vrácení máte 14 pracovních dní. A to ode dne, kdy jste zboží převzali. Peníze obdržíte zpět co nejdříve, nejpozději v zákonné lhůtě 30 dní. Stejná délka platí i pro reklamaci. U ní je možné zvolit také možnost výměny produktu za nový.
Čtěte více o možnostech vrácení a reklamace.
4. Produkty
Jak mohu najít informace o produktu?
Na detailu každého produktu vidíte cenu, možnosti doručení, katalogové číslo, EAN či informaci, zda jej lze personalizovat. Prohlédnout si můžete i fotky, přečíst produktový popisek nebo zobrazit více podobných produktů.
Co znamená personalizace produktů?
Personalizace produktů se týká primárně poštovních poukázek, u nichž zdarma nabízíme možnost předtisku vlastních údajů. Více čtěte na stránce personalizace údajů zdarma.
Co dělat, pokud je produkt vyprodaný?
Pokud chcete produkt, který aktuálně nelze zakoupit, najdete na jeho detailu podobné varianty, které by se vám mohly líbit.
Jaké značky a typy kancelářských, výtvarných a školních potřeb nabízíte?
Nabídku tvoříme tak, ať vyhovuje co nejvíce potřebám zákazníků. Zároveň bereme zřetel na cenovou dostupnost. Upřednostňujeme spolupráci s ověřenými kvalitními dodavateli, kteří vyrábí v ČR. Aktuálně spolupracujeme s více než 60 partnery. Z nich zmiňme značky jako Centropen, Jovi, Koh-i-Noor nebo Office line a další.
5. Účet a registrace
Jaké jsou výhody registrace účtu?
Snadnější a rychlejší nákup i reklamace, přehled objednávek a faktur, možnost přehledu personalizovaných a oblíbených produktů. Více výhod registrace najdete na optys.cz/registraci-ziskate-same-vyhody.
Jak mohu obnovit zapomenuté heslo?
Po kliknutí na kartu Můj účet na úvodní stránce e-shopu vidíte v Přihlášení status Zapomenuté heslo. Klikněte na něj a postupujte dále dle návodu. Na e-mail vám přijde nové automaticky vygenerované heslo, který si můžete kdykoliv v účtu změnit.
Jak mohu změnit údaje mého účtu?
Přihlaste se do svého účtu a na kartě Uživatelský účet můžete měnit veškeré údaje kromě e-mailu a IČ. Pokud chcete změnit právě e-mail nebo IČ, kontaktujte zákaznickou linku: +420 607 70 30 70 nebo shop@optys.cz. Vytvoříme vám nový účet. Ten původní snadno smažete.
6. Akce a slevy
Jak se mohu dozvědět o nových akcích a slevách?
Vše, co se u nás děje, dáváme vědět newsletterem – jeho odběr si můžete nastavit na domovské stránce ve spodní části. O Akcích a slevách se dozvíte rovněž přes sociální sítě facebook.com/OptysBlog, facebook.com/Optys nebo instagram.com/optyscz/.
Jak uplatnit slevový kód?
Po přidání zboží do košíku najdete v jeho detailu políčko Slevový kód. Do něj zadáte a potvrdíte jeho znění. Následně uvidíte vpravo cenu, která bude snížená o hodnotu slevového kódu.
Existují speciální podmínky pro institucionální zákazníky?
Ano, v současnosti nabízíme speciální program s výhodami pro školy a školská zařízení. Více o nich zjistíte na stránce Výhody pro školy. Dále připravujeme věrnostní program i pro koncové zákazníky. Jakmile bude spuštěn, určitě se o něm dozvíte.
7. Zákaznický servis
Jak mohu kontaktovat zákaznický servis?
Přes telefon, e-mail i formulář. Veškeré údaje naleznete na kontaktní stránce.
Jaké jsou hodiny zákaznické podpory?
Naši specialisté jsou vám k dispozici od pondělí do pátku, vždy v časech 6 –16 h.
Poskytujete konzultace či doporučení pro výběr školních a výtvarných potřeb?
Ano, s touto tématikou vám pomůže referentka pro školy a nákup, paní Miroslava Nevřelová. Její telefon: +420 553 777 389. Její e-mail: miroslava.nevrelova@optys.cz.
8. Specifické požadavky a zakázková výroba
Je možné objednat tiskopisy s individuálním designem nebo logem?
Ano, klientům poskytujeme i design přizpůsobený na míru jeho potřebám. Pro domluvu kontaktujte svého obchodního zástupce.
- Více objevíte třeba na stránce pro zákazníky. Obsahuje důležité informace o vylepšených funkcích nového e-shopu.
- Můžete si přečíst i detaily týkající se doručení nebo plateb.
- Pokud máte k novému e-shopovému řešení postřeh, dotaz či cokoliv jiného, budeme rádi, pokud se nám ozvete na telefon +420 607 70 30 70 či e-mail shop@optys.cz.